لهو دست کم 146 نفر را در جشن هالووین در سئول – شهرهای دوقلو کشت

[ad_1]

توسط کیم تانگ-هیونگ و هیونگ-جین کیم (آسوشیتدپرس)

سئول، کره جنوبی (AP) – انبوهی از جوانان که اکثراً جشن هالووین را در سئول جشن می‌گرفتند، با هجوم جمعیت به یک کوچه باریک به دام افتادند و له شدند و در بدترین فاجعه سال‌های اخیر در کره جنوبی حداقل 146 نفر کشته و 150 نفر دیگر زخمی شدند.

کارگران اورژانس و عابران پیاده شنبه شب پس از له شدن در منطقه اوقات فراغت پایتخت در Itaewon، CPR را بر روی افرادی که در خیابان ها دراز کشیده بودند، انجام دادند.

چوی سونگ بئوم، رئیس اداره آتش نشانی یونگ سان سئول، گفت که تعداد قربانیان ممکن است بیشتر شود و تعداد نامشخصی از مجروحان در وضعیت وخیمی قرار دارند.

تخمین زده می شود که 100000 نفر در Itaewon برای بزرگترین جشن هالووین در فضای باز این کشور از زمان شروع همه گیری جمع شده بودند. دولت کره جنوبی در ماه‌های اخیر محدودیت‌های COVID-19 را کاهش داده است. Itaewon، نزدیک جایی که مقر سابق نیروهای نظامی ایالات متحده در کره جنوبی قبل از خروج از پایتخت در سال 2018 فعالیت می‌کرد، به‌خاطر کافه‌ها، کلوپ‌ها و رستوران‌های مد روز خود شهرت دارد.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث شد جمعیت به کوچه سرازیری باریک نزدیک هتل همیلتون، یک مکان مهم مهمانی در سئول، سرازیر شود. یکی از بازماندگان گفت که بسیاری از مردم پس از هل دادن توسط دیگران “مانند دومینو” یکدیگر را به زمین زدند و سرنگون کردند. بازمانده با نام خانوادگی کیم گفت که آنها قبل از نجات حدود یک ساعت و نیم در دام افتاده بودند، زیرا برخی از مردم فریاد می زدند “کمکم کن!” به گزارش روزنامه هانکیوره چاپ سئول و دیگران دچار تنگی نفس بودند.

به گزارش روزنامه، یکی دیگر از بازماندگان به نام لی چانگ کیو گفت که حدود پنج تا شش مرد را دیده است که قبل از شروع سقوط یکی دو نفر، دیگران را هل داده اند.

هوانگ مین هیوک، یکی از بازدیدکنندگان شهر Itaewon، در مصاحبه با کانال خبری YTN، گفت که دیدن ردیف اجساد در نزدیکی هتل تکان دهنده است. او گفت که عوامل اورژانس در ابتدا غرق شدند و عابران پیاده را برای انجام CPR به مجروحانی که در خیابان ها دراز کشیده بودند با مشکل مواجه کردند. او گفت که مردم در کنار اجساد دوستان خود گریه می کردند.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که یکی دیگر از بازماندگان 20 ساله خود گفت که با ورود به باری که در آن در کوچه باز بود، از زیر پا گذاشتن خودداری کرد. یک زن 20 ساله به نام پارک به یونهاپ گفت که او و دیگران در کنار کوچه ایستاده بودند در حالی که دیگرانی که در وسط کوچه گرفتار شده بودند راه فراری نداشتند.

چوی، رئیس آتش نشانی، گفت که اجساد در حال فرستادن به بیمارستان ها یا سالن های ورزشی هستند تا اعضای خانواده داغدار آنها را شناسایی کنند. وی گفت که اکثر کشته شدگان و مجروحان 20 ساله هستند.

آخرین فاجعه مرگبار کره جنوبی نیز بیشترین ضربه را به جوانان وارد کرد. در آوریل 2014، 304 نفر، که اکثرا دانش آموزان دبیرستانی بودند، بر اثر غرق شدن یک کشتی جان باختند. غرق شدن قوانین ایمنی ضعیف و نقص های نظارتی را نشان داد. محموله های بیش از حد و ضعیف و خدمه ای که برای موقعیت های اضطراری آموزش ندیده اند تا حدودی مقصر بوده است. مرگ و میر روز شنبه احتمالاً بررسی افکار عمومی را در مورد اقداماتی که مقامات دولتی برای بهبود استانداردهای ایمنی عمومی از زمان فاجعه کشتی انجام داده اند، جلب خواهد کرد.

همچنین این دومین فاجعه مهیب بزرگ آسیا در یک ماه بود. در 1 اکتبر، پلیس در اندونزی گاز اشک آور را به یک مسابقه فوتبال پرتاب کرد که باعث له شد و 132 نفر را در حالی که تماشاگران قصد فرار داشتند، کشته شدند.

بیش از 1700 پرسنل واکنش از سراسر کشور برای کمک به مجروحان به خیابان ها مستقر شدند که شامل حدود 520 آتش نشان، 1100 افسر پلیس و 70 کارمند دولتی می شود. آژانس ملی آتش نشانی به طور جداگانه در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات همچنان در تلاش برای تعیین تعداد دقیق بیماران اورژانسی هستند.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای از مقامات خواست تا از درمان سریع مصدومان اطمینان حاصل کنند و ایمنی مکان‌های جشن را بررسی کنند.

این مرگبارترین فاجعه مهیب در تاریخ کره جنوبی بود. در سال 2005، 11 نفر در یک کنسرت پاپ در شهر سانگجو در جنوب کشته شدند و حدود 60 نفر دیگر زخمی شدند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید