مرگ و میر ناشی از کووید-19 در ایالات متحده هنوز بالاست، اما بیایید از اشتباهات پیش بینی کنندگان درس بگیریم – شهرهای دوقلو



در یک بازی اخیر NFL، ایندیاناپولیس کلتس در نیمه اول با نتیجه 33-0 از مینه سوتا وایکینگز پیش افتاد. در آن نقطه، لاس‌وگاس شانس‌هایی بهتر از 100-1 ارائه می‌داد که کلت‌ها برنده می‌شدند، اما وایکینگ‌ها یک رالی خشمگین در نیمه دوم برگزار کردند و در وقت اضافه با یک گل میدانی پیروز شدند. این یکی از بزرگترین بازگشت های تاریخ NFL بود و بار دیگر ثابت کرد که همیشه نمی توان نتیجه یک رویداد را قبل از پایان آن پیش بینی کرد.

در مورد همه گیری کووید-19 که وارد چهارمین سال خود می شود، همین امر صادق است. در ماه مه 2020، هنری بلاجت، مدیر اجرایی Business Insider و دیوید پلاتز، روزنامه‌نگار نوشتند: «در ژانویه، ایالات متحده و کره جنوبی هر کدام اولین مورد تایید شده کروناویروس خود را در همان روز شناسایی کردند. کره جنوبی با آزمایش، ردیابی و جداسازی موارد و پیشی گرفتن از همه گیری، فورا و با شایستگی واکنش نشان داد. ایالات متحده … هرگز واکنش قوی فدرال را که می توانست قبل از اینکه واقعاً شیوع پیدا کند کند کند، به کار نگرفت. سه ماه بعد… کره جنوبی به نابودی ویروس نزدیک شده است.

در اوایل سال 2021، لارنس رایت، نویسنده علمی برنده جایزه پولیتزر، پاسخ ایالات متحده به کووید-19 را نقد کرد: “ما بدترین کار را در جهان انجام دادیم.” بلاجت، پلاتز و رایت صرفاً احساسات مشترک بسیاری از ناظران پزشکی را تکرار می کردند که ایالات متحده کووید-19 را کمتر از هر کشور دیگری کنترل کرده است.

آن زمان بود؛ این الان است به گزارش ورلدومتر، یک وب‌سایت مستقل که آمار COVID-19 را در سراسر همه‌گیری ارائه کرده است، حداقل 30 و احتمالاً 50 کشور صنعتی بیشتر از ایالات متحده دارای سرانه موارد COVID-19 بوده‌اند. (تعداد بستگی به این دارد که آیا کشورهای جزیره کوچک شامل می شوند یا خیر.)

با پایان سال 2020، ایالات متحده 25 درصد از موارد کووید-19 در جهان را به خود اختصاص داده است. اکنون کمی بیش از 15٪ است و این کسر به طور پیوسته در حال کاهش است. برخی از کشورهایی که در ابتدا به دلیل پاسخ COVID-19 مورد تحسین قرار گرفتند – سنگاپور، نیوزلند و جمهوری چک – مدت‌هاست که از نظر سرانه موارد از ایالات متحده عبور کرده‌اند. و کره جنوبی که ظاهراً به نابودی ویروس نزدیک بود؟ سرانه کل موارد در حال حاضر بالاتر از ایالات متحده است. کره جنوبی در حال حاضر یکی از بالاترین کل موارد را در جهان دارد.

چند اخطار مهم وجود دارد. این داده ها شامل موارد گزارش شده رسمی است و بسیاری از موارد شناسایی شده توسط آزمایش خانگی یا مواردی که هرگز به مقامات بهداشت عمومی گزارش نشده اند را شامل نمی شود. بنابراین، در حالی که تعداد موارد در ایالات متحده بیشتر از گزارش اعداد ورلدومتر است، هیچ نشانه ای وجود ندارد که ایالات متحده موارد را به طور نامتناسبی در مقایسه با سایر کشورها گزارش نمی کند.

این نباید به عنوان مدرکی در نظر گرفته شود که ایالات متحده واکنش خود را به طور چشمگیری بهبود بخشیده است. در عوض، انواع جدیدتر به وضوح به کشورهای دیگر رسیده اند. Omicron و انواع بعدی آن، علیرغم سیاست های فاصله گذاری اجتماعی، واکسیناسیون و ماسک زدن، بسیاری از کشورهایی که کمترین آسیب را در سال 2020 داشته اند را تحت تاثیر قرار داده است.

از پاییز، ژاپن بالاترین مجموع موارد مطلق را در جهان داشته است. در سال اول همه گیری، ژاپن یک چهارم میلیون مورد تجمعی داشت. اکنون بیش از 100 برابر این تعداد است.

متأسفانه، خط روند سرانه مرگ و میر در ایالات متحده به اندازه خط روند کل موارد کاهش نمی یابد. ایالات متحده در حال حاضر از نظر سرانه مرگ و میر در جهان در رتبه شانزدهم قرار دارد و تنها پس از پرو و ​​کشورهای اروپای شرقی قرار دارد. برای مقایسه: مرگ و میر و مرگ و میر، که مجموع مرگ و میر تقسیم بر کل موارد است، در ایالات متحده کاهش می یابد اما بسیار کندتر از بقیه جهان است. علاوه بر این، طبق مطالعه‌ای در مجله نیچر، در طول همه‌گیری، ایالات متحده یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ و میر بیش از حد در جهان را داشته است – یعنی تعداد مرگ‌های مشاهده‌شده از همه علل فراتر از تعداد مورد انتظار در صورتی که همه‌گیری رخ نمی‌داد. .

هیچ دلیل واضحی وجود ندارد که مرگ و میر و مرگ و میر سرانه در ایالات متحده در اینجا بیشتر از بیشتر کشورهای جهان است. همانطور که برخی در اوایل بیماری همه گیر فرض می کردند، این ارتباط کم یا هیچ ارتباطی با کیفیت متفاوت مراقبت های پزشکی در سطح جهانی ندارد. نرخ واکسیناسیون احتمالاً یک دلیل جزئی است – نرخ ایالات متحده کمتر از بسیاری از کشورهای صنعتی است – اما به طور کلی، نرخ واکسیناسیون ایالات متحده بالاتر از بسیاری از کشورهایی است که نرخ مرگ و میر کمتری دارند و نرخ مرگ و میر کمتری دارند.

دلیل اصلی بالا بودن نرخ مرگ و میر در ایالات متحده احتمالاً تعداد بالای بیماران پرخطر و مستعد در جمعیت آن است – درصد نسبتاً بالاتری از بیماران مسن، چاق یا نقص ایمنی نسبت به سایر کشورها. صرف نظر از انتقادات تند بسیاری از روزنامه نگاران علمی و کارشناسان پزشکی، ما نمی توانیم جمعیت شناسی کشور را بازسازی کنیم. بله، دادن واکسن های تقویت کننده به افراد در معرض خطر همه چیز را بهبود می بخشد اما مشکل را حل نمی کند.

پیش‌بینی‌های متخصص همیشه به خوبی پیر نمی‌شوند. در ماه جولای، دکتر اریک فیگل-دینگ، یکی از معتبرترین کارشناسان بهداشت عمومی جهان، پیش‌بینی کرد که بریتانیا می‌تواند تا پایان سال 2022 روزانه 60000 مورد آبله میمون را مشاهده کند. گزارش در بریتانیا به دلیل تعداد کم موارد متوقف شده است.

واضح است که نیروهایی در کار هستند که هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را کاملاً درک کند. همانطور که شرط‌بندی‌ها مطمئن هستند که کلت‌ها را زیر پا می‌گذارند، وایکینگ‌ها می‌توانستند به شما بگویند.

دکتر کوری فرانکلین یک پزشک بازنشسته مراقبت های ویژه است. دکتر رابرت واینستین متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه راش است. آنها این ستون را برای شیکاگو تریبون نوشتند.


دیدگاهتان را بنویسید