نیو ریونز دبلیو آر اودل بکهام جونیور یک ستاره است، اما شش فصل گذشته او نشان می‌دهد که او نیز با ریسک همراه است.



اگر اودل بکهام جونیور بهترین گیرنده عریض دنیا نبود، مجبور نبود پشت سر بیش از دو یا سه نفر در صف بایستد.

سال 2016 بود و بکهام، 24 ساله، سومین فصل NFL خود را به پایان می رساند. از زمانی که او در رده دوازدهم از LSU انتخاب شد، هرگز در Pro Bowl شکست خورده بود، هرگز در رسیدن به حداقل 90 گیر، 1300 یارد و 10 تاچ داون در یک برنامه 16 بازی شکست نخورد. در هر صورت، نکات برجسته او – چه کسی می تواند تاچ داون یک دست و تمام کشش در برابر دالاس کابوی ها را فراموش کند؟ – حتی بیشتر از آمار او تخیلات را روشن کرد.

آن نسخه از بکهام چنان پدیده ای بود که نام او هنوز هم وزن زیادی در بین طرفداران و بازیکنان NFL دارد. این امر به محض اینکه ریونز اعلام کرد که گیرنده عریض 30 ساله را در بعدازظهر یکشنبه امضا کرده است، آشکار شد. دلتنگی برای طرفدارانی که ماه ها از اخبار ناراحت کننده در مورد آینده لامار جکسون کوارتربک فرنچایز رنج برده بودند، برداشته شد. هم‌تیمی‌های جدید بکهام، از جمله مارلون همفری، شریک سابق مبارزه در زمین، در رسانه‌های اجتماعی هیجان خود را اعلام کردند. حتی جکسون، که آخرین سخنان عمومی اش در مورد ریونز یک درخواست تجاری بود، اشاره کرد که او و بکهام در حال آماده سازی برنامه هایی برای اجرای سوپربول هستند.

اما سال 2016، آخرین سالی که بکهام در یک فصل کامل مانند یک سوپراستار تولید کرد، سال‌ها پیش از نظر NFL بود. جکسون جوانترین برنده جایزه هاییسمن در تاریخ در دسامبر در آن سال شد. همفری در حال آماده شدن برای بازی در برابر کلمسون برای قهرمانی ملی بود قبل از اینکه وارد درافت شود. روکان اسمیت و مارک اندروز به تازگی خود را به عنوان مبتدیان دانشگاه تثبیت کرده بودند.

بکهام شکوه گذشته خود را در شش فصل گذشته در مقاطعی لمس کرده است، به ویژه زمانی که او به لس آنجلس رامز کمک کرد تا در سال 2021 با یک رشته بازی عالی در پلی آف قهرمان شود. اما این خطر وجود دارد که ضمانت 15 میلیون دلاری به او داده شود. به لطف سال‌های خالی که تیم برای قرار دادن او در سقف دستمزد سال 2023 خود استفاده می‌کرد، می‌توانست کلاغ‌ها را با پول مرده زینت کند. یک بدبین ممکن است بکهام را نسخه گران‌تر و گران‌قیمت‌تری از ستارگان محو شده ببیند – دیسن جکسون، سامی واتکینز، دز برایانت، مایکل کرابتری، جرمی مکلین – که نتوانسته بود آنچه را که در فصل‌های اخیر اتاق گیرنده وسیع کلاغ‌ها را رنج می‌داد درمان کند.

اگر این قرارداد جکسون را از اصرار او برای جدایی از کلاغ ها دور کند، بدون در نظر گرفتن میزان تولید بکهام در زمین، به یک پیروزی تبدیل خواهد شد. اما این فقط حدس و گمان است. در حال حاضر، منصفانه است که بپرسیم تیم از سرمایه گذاری کوتاه مدت خود در یکی از مشهورترین گیرنده های گسترده در تاریخ اخیر NFL چه انتظاری می تواند داشته باشد.

اولین کار برای بکهام این است که نشان دهد او پس از پارگی ACL که کل فصل 2022 برای او تمام شد، بهبود یافته است. او حدود 16 ماه پس از اینکه هنگام بازی برای کلیولند براونز از ناحیه زانو آسیب دید، در پیروزی رامز در سوپربول مقابل سینسیناتی بنگالز دچار مصدومیت شد. گیرنده های گسترده ای مانند کریس گادوین، کینان آلن و جوردی نلسون فصل های 1000 یاردی را پس از بازگشت از پارگی ACL ارسال کرده اند، اما مطالعه 2021 منتشر شده در مجله Orthopedic Journal of Sports Medicine نشان داد که آسیب عموما منجر به کاهش قابل توجه تولید در این موقعیت می شود. . کلاغ‌ها شرط می‌بندند که با یک سال و نیم زمان ریکاوری، بکهام تا حد ممکن به اوج سلامتی برای افتتاحیه سال 2023 نزدیک شود.

با این حال، مشکلات شغلی او خیلی قبل از اینکه زانویش از بین برود شروع شد.

پس از سه فصل اول خیره‌کننده‌اش، او در پنجمین بازی فصل 2017 مچ پای چپ خود را شکست و آن کمپین کوتاه‌تر را با 25 شکار برای 302 یارد و سه تاچ‌دان به پایان رساند. با این وجود، غول‌های نیویورک با او قرارداد تمدید 95 میلیون دلاری امضا کردند و او در سال 2018 به اوج خود بازگشت، با میانگین 87.7 یارد دریافت در هر بازی، همتراز با تولید سال 2016 خود. او حتی دو پاس تاچ داون هم زد. اما مصدومیت چهارسر ران او را در چهار بازی اخیر از میادین دور کرد.

رابطه بکهام با مسئولان تیم جاینتز، از جمله جان مارا، مالک مشترکش، تا آن حد به هم ریخته بود و در مارس 2019، او در یک معامله پرفروش به براونز رفت (کوین زایتلر، گارد فعلی ریونز، در میان بازیکنان و انتخاب‌های اعزامی به نیویورک بود) . این حرکت باعث شد تا مایلز گرت در خط دفاعی، کلیولند را به یک مورد علاقه ناگهانی در AFC شمالی معرفی کند، اما واقعیت دوران بکهام در خانه جدیدش پیچیده تر شد. اگرچه او در تمام 16 بازی بازی کرد و در دومین بازی خود برای براون ها یک گل 89 یاردی به ثمر رساند، اما اغلب به نظر می رسید که از برنامه بازی مربی فردی کیچنز ناپدید شده است. او و هامفری در بالتیمور پس از اینکه ریونز او را به دو شکار بردند، در زمین بالتیمور با هم جنگیدند، و او در اواخر فصل وقتی از او پرسیده شد که آیا برای سال دوم با براونز که 6-10 به پایان رسید بازخواهد گشت، پاسخ های مبهمی داد.

تاد مونکن، هماهنگ کننده تهاجمی ریونز، در سال 2019 با کلیولند همین کار را انجام داد و در ماه فوریه زمانی که از بکهام در مورد دریافت کننده گسترده سابقش پرسیده شد، تا حد زیادی از تقصیر خود خلاص شد: «او مثل هر بازیکن ماهری است. او فرقی نمی کند – نمی دانم چرا همه عصبانی می شوند – مثلاً او توپ را می خواهد. خب واقعا؟ نمی دانم کجا بوده ام که یک بازیکن بزرگ توپ را نمی خواست. … من فکر می کنم عالی است.

مونکن در مورد ماهیت رقابتی بکهام و ورزش «پیچ و خم» بکهام ابراز خوشحالی کرد و تردیدی باقی نگذاشت که او مشتاقانه منتظر یک دیدار مجدد باشد، که اکنون واقعیت دارد.

بکهام برای فصل 2020 به براونز بازگشت و چند بازی بزرگ در اوایل فصل تولید کرد. اما او ACL خود را در هفتمین بازی سال پاره کرد و دوباره احساس می کرد که کم استفاده شده است – پدرش ویدیویی را در رسانه های اجتماعی از بیکر میفیلد، مدافع براونز منتشر کرد که او را هدف قرار نمی داد – زمانی که در سال 2021 بازی را از سر گرفت. براون ها او را در نوامبر منتشر کردند. اندرو بری، مدیر کل، گفت: «ما به تازگی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بهترین کار این است که به‌عنوان یک تیم بدون اودل جلو برویم.»

رامز یک هفته بعد او را جذب کرد و بکهام برای اجرای سوپربول آنها ضروری بود و 9 پاس به طول 113 یارد در پیروزی پرتنش قهرمانی NFC مقابل سان فرانسیسکو 49رز و دو پاس به طول 52 یارد، از جمله یک تاچ داون، قبل از پاره شدن گرفت. ACL او در سوپر بول. متیو استافورد به ESPN گفت: «او از مرحله دوم به مرکز ما عالی بود. مربی رمز شان مک وی گفت که او علاقه مند است بکهام را در ماه گذشته به لس آنجلس بازگرداند. هنگامی که ریونز پیشنهاد قاطع خود را ارائه کرد، نیویورک جتس نیز او را جلب می کرد.

بنابراین افراد باهوشی در شهرهای دیگر NFL وجود دارند که معتقدند Ravens کاری بیش از بیرون کشیدن یک ستاره محو دیگر از انبوه قراضه انجام داده است. در عین حال، می‌توانیم به شش فصل گذشته بکهام نگاهی بیندازیم و بگوییم که آن‌ها بیشتر با آسیب‌دیدگی، جدایی‌های شدید و ناهنجاری‌های رسانه‌های اجتماعی تعریف شده‌اند تا درخشش او که به طور معمول از سال 2014 تا 2016 به نمایش در می‌آمد.

کلاغ‌ها شرط می‌بندند که بکهام دوباره می‌تواند آن آکروبات با بازوهای دراز و برجسته باشد و درخشش او ممکن است برای تقویت جکسون کافی باشد، حداقل برای سال 2023. هر چند اشتباه نکنید. یک شرط بندی است

()


دیدگاهتان را بنویسید