در بیشتر مدارس، دانشآموزان با صدای زنگ هشدار از مانور آتشسوزی مطلع میشوند. برای تمرین قرنطینه، یک اطلاعیه در سیستم PA وجود دارد.
اما در مدرسه برای دانش آموزان ناشنوا چه اتفاقی می افتد؟
یک مقام ایالتی گفت، مدرسه ای در سنت پل یک سیستم هشدار تصویری با کد رنگی را اجرا کرد و دارای اجزایی است که همه مدارس می توانند از آن یاد بگیرند.
از آنجایی که دانش آموزان در سراسر مینه سوتا اخیراً به مدرسه بازگشته اند یا در شرف بازگشت به مدرسه هستند، ایمنی در ذهن مدیران، کارکنان و والدین است.
بیش از 90 درصد از دانشآموزان کلاس یازدهم در این ایالت گفتند که وقتی در نظرسنجی دانشآموزی مینهسوتا در سال 2019، جدیدترین دادههای موجود از ایالت، در مدرسه احساس امنیت میکنند، احساس امنیت میکنند.
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ در ماه آگوست، در سراسر ایالات متحده، 44 درصد از والدینی که فرزندشان در مهدکودک تا کلاس دوازدهم است، گفتند که از امنیت فرزند بزرگترشان در مدرسه میترسند. این در مقایسه با 34 درصد در سال 2019 است.
کن ترامپ، رئیس خدمات ایمنی و امنیت مدارس ملی، گفت: «اکنون فشار زیادی بر مدیران مدرسه وجود دارد تا به والدین اطمینان دهند، و این عامل اطمیناندهنده نه تنها برای مقامات مدرسه پس از Uvalde، بلکه برای اجرای قانون نیز به شدت افزایش یافته است». یک شرکت مشاوره مستقر در اوهایو
ترامپ گفت: برخی از مدارس ممکن است با اعمال اقدامات قابل مشاهده تر – مانند دوربین ها یا فلزیاب ها – واکنش نشان دهند، زیرا مدیران می توانند به والدین نشان دهند که “ببینید، ما امنیت اینجا در مدرسه را افزایش داده ایم.”
با این حال، ترامپ گفت که بسیاری از بهترین اقدامات ایمنی مدرسه نامرئی یا کمتر قابل مشاهده هستند، از جمله داشتن روابط خوب، بنابراین بچهها میدانند که در صورت مشاهده مشکل میتوانند جلو بیایند. تمرین قرنطینه و تخلیه اولیه در ساعات مختلف روز مدرسه؛ و ارزیابی تهدیدات
جمعیت رو به رشد مدرسه را به مکان جدید هدایت می کند
مدرسه ناشنوایان مترو در سنت پل کار خود را با کارکنان مرکز ایمنی مدرسه مینه سوتا زمانی که در حال طراحی ساختمان جدید مدرسه بودند آغاز کرد.
سوزان اوتلاو، مدیر اجرایی مدرسه، گفت که فکر میکند مشورت با این مرکز مهم است، زیرا “این فقط دیدگاه یک آتش نشان نبود، نه فقط یک افسر پلیس، بلکه همه افراد در سیستم اضطراری.”
مرکز ایمنی مدرسه یک برنامه غیرقانونی در بخش امنیت داخلی و مدیریت اضطراری اداره امنیت عمومی ایالت است. کارکنان آن هر ساله با صدها مدرسه دولتی، خصوصی، منشور و قبیله ای K-12، مربیان و مجریان قانون در سراسر ایالت کار می کنند.
مدرسه ناشنوایان مترو در ژانویه 2019 پس از رشد بیشتر از مکان قبلی خود در خیابان بروستر در نزدیکی خیابانهای اسنلینگ و کومو به ساختمان خود در پارک انرژی، نزدیک پارک وی لکسینگتون نقل مکان کرد. ساختمان 63000 فوت مربع است که حدود 20000 فوت مربع بزرگتر از مدرسه قبلی است. این چهارمین مکان مدرسه است – آنها در سال 1993 در یک فضای کوچک در مرکز شهر سنت پل با 14 دانش آموز شروع به کار کردند.
این مدرسه در حال حاضر به بیش از 130 دانش آموز ناشنوا، کم شنوا یا ناشنوا و نابینا خدمات ارائه می دهد. دانش آموزان از سراسر منطقه مترو شهرهای دوقلو و غرب ویسکانسین می آیند.
این مدرسه به دانشآموزان کلاسهای پیشکیفیت تا دوازدهم خدمت کرده است، از جمله فرصتهایی برای دبیرستانها برای کسب امتیازات دانشگاهی از طریق کلاسهایشان. مدیر Melissa Sweetmilk گفت، این سال تحصیلی، آنها برنامهنویسی برای نوزادان را به دانشآموزان پیش از K اضافه کردهاند «زیرا زبان حیاتی است و نقش مهمی در رشد آنها دارد».
یاغی گفت از اینکه می بیند دانش آموزان جدید به مدرسه می آیند خوشحال است.
او گفت: “بچه هایی داریم که هرگز به خواب نرفته اند، زیرا دوستان دیگری مانند آنها ندارند، یا هرگز به جشن تولد دعوت نشده اند.” «… خیلی خوب است که می بینم آنها به اینجا می آیند و می بینند که درست مثل بقیه هستند. … بخش آکادمیک مهم است، اما قطعه اجتماعی-عاطفی به همان اندازه مهم است.
در این مدرسه معلمانی استخدام شده اند که مجوز تدریس به دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا را دارند و حدود 75 نفر از کارکنان مدرسه خود ناشنوا هستند.
طراحی ساختمان، هشدارها
قبل از شروع مدرسه ناشنوایان مترو، این ساختمان دارای فضای کاری باز با اتاقک ها و تجهیزات پیشرفته بود. Outlaw گفت که نوسازی مدرسه و ساخت کلاس های درس “به طور چشمگیری آن را در داخل تغییر داد”.
یک معمار ناشنوا همراه با معماران شنوا کار کرد تا به نحوه طراحی هر گوشه و محوطه مدرسه فکر کند.
برخی از ویژگی های مدرسه عبارتند از راهروهای عریض که به جای یک گوشه به یک انحنا می رسند، که این امکان را برای خطوط دید بیشتر برای زبان اشاره آمریکایی فراهم می کند. اجازه دادن به نور طبیعی بیشتر، که برای چشم دانش آموزان آسان تر است و خستگی بینایی را به حداقل می رساند. Outlaw گفت که تابلوهای “خروج” نه به رنگ قرمز، بلکه سبز روشن می شوند که دیدن آن برای افراد دارای اختلالات بینایی آسان تر است.
سیستم هشدار ایمنی مدرسه دارای کد رنگی است تا آنچه را که در مانیتورهای بزرگ واقع در کلاسها، راهروها و مکانهای مشترک در حال رخ دادن است، نشان دهد – برای مثال، اگر یکی از کارکنان یک مته گردباد را تحریک کند، صفحه نمایشگرها آبی میشوند، تصویری از یک طوفان نشان داده میشود. دیده می شود و کلمه “تورنادو” در بالای آن قرار دارد. در صورت آتشسوزی، صفحهنمایشها به رنگ قرمز، برای پاک کردن راهروها برای اورژانس پزشکی، بنفش یا برای قفل شدن به رنگ زرد میشوند.
از آنجایی که از صفحه نمایش ها برای نمایش پیام های معمول در طول روز مدرسه استفاده می شود – مانند منوی ناهار یا تبریک به تیم فوتبال برای یک برد – سیستمی از چراغ های بارق در راهروها و کلاس ها وجود دارد تا توجه دانش آموزان و کارکنان را جلب کند.
Outlaw گفت: “اینگونه است که بچه ها می دانند “شما باید به صفحه تلویزیون نگاه کنید” زیرا چراغ های بارق به دلیل دیگری خاموش نمی شوند.
همچنین چراغ های رنگی در سرویس های بهداشتی، انبارها و دفاتر کوچک وجود دارد که برای تمرین یا مواقع اضطراری استفاده می شود.
مکان قبلی مدرسه نیز از یک سیستم نور استفاده میکرد، اگرچه فقط دو رنگ داشت، برای هشدارهای اضطراری.
رندی جانسون گفت: استفاده از یک سیستم بصری می تواند در هر مدرسه ای با فضاهای شلوغ و پر سر و صدا مفید باشد – مانند اتاق ناهار، سالن های ورزشی یا اتاق های موسیقی – زیرا شنیدن زنگ هشدار یا اعلامیه PA در مورد شرایط اضطراری برای دانش آموزان و کارکنان می تواند دشوار باشد. ، مدیر مرکز ایمنی مدرسه مینه سوتا.
به گفته جانسون، برخی از مدارس سیگنالهای بصری یا چراغهای چشمک زن را برای نشان دادن این که اعلامیههای ایمنی مهمی داده خواهد شد، گنجاندهاند.
Outlaw خاطرنشان کرد: سیستم هشدار بصری برای کودکان بسیار کوچک برای خواندن و دانش آموزانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند مفید است.
مرکز ایمنی مدرسه مینه سوتا همچنین با آکادمی ایالتی مینه سوتا برای ناشنوایان و آکادمی ایالتی مینه سوتا برای نابینایان، هر دو در Faribault همکاری کرده است. به گفته جانسون، آنها اقدامات ایمنی مشابهی با مدرسه ناشنوایان مترو دارند.
هر کسی در مدرسه می تواند دکمه را برای قفل کردن فشار دهد
مدیران مدرسه ناشنوایان مترو مانند برخی دیگر از کارکنان به تلفن های همراه خود دسترسی دارند تا سیستم هشدار را راه اندازی کنند. معلمان در قسمت های مختلف ساختمان به کنترل از راه دور دسترسی دارند تا هشدار دهند.
در برخی راهروها، دکمههای قرمز رنگ اضطراری وجود دارد که هر کسی در مدرسه، از جمله دانشآموزان، میتواند در صورت نیاز به تعطیلی، آنها را فشار دهد.
Outlaw گفت: “بچه های ناشنوای ما بسیار بصری هستند و چیزها را می بینند.” «… اگر کسی 20 دلاری را که قرار نیست اینجا در مدرسه داشته باشد، بیاورد، قبل از اینکه معلمان بدانند، می دانند. من احساس میکنم بچهها میدانند، و فکر میکنم شنیدن بچهها هم میدانند.»
Outlaw گفت که آنها مجبور نبودند از دکمه ها استفاده کنند، به جز برای آزمایش، و مواردی وجود نداشته است که دانش آموزان آنها را برای هشدار نادرست فشار دهند.
جانسون گفت: «آنچه منحصر به فرد است این است که این گسترش آموزش هایی است که ما در سراسر ایالت آموزش می دهیم زیرا برخی از مدارس هنوز در حالتی هستند که فقط یک مدیر می تواند یک مدرسه را در حالت قرنطینه قرار دهد. ما اعضای کارکنان، هر کارمندی را تشویق می کنیم که بتواند این کار را انجام دهد. اما اینجا در این مدرسه، آنها حتی به اندازه کافی گسترش یافته اند که دانش آموزان می توانند این کار را انجام دهند، که استثنایی است.
راه اندازی سیستم هشدار برای مدرسه ناشنوایان مترو حدود 58000 دلار و سالانه حدود 3400 دلار هزینه داشت.
طبق قانون مینه سوتا، همه مدارس موظفند حداقل پنج مانور قرنطینه، پنج مانور آتش نشانی و یک مانور گردباد/آب و هوای سخت در هر سال تحصیلی داشته باشند.
نکات ایمنی مدرسه برای والدین
مرکز ایمنی مدرسه مینه سوتا برای سال تحصیلی جدید این نکات را به والدین یا سرپرستان می دهد:
- با فرزندان خود در مورد قرنطینه، سرپناه در محل، آتشسوزی و تمرینهای آبوهوای شدید صحبت کنید تا مطمئن شوید که میدانند چگونه رفتار کنند و در صورت بروز یک وضعیت اضطراری واقعی چگونه آنها را عملی کنند.
- بیاموزید که از کجا به ارتباطات اضطراری مهم از مدارس فرزندانتان دسترسی داشته باشید.
- دانش آموزانی را که فعالیت مشکوک می بینند تشویق کنید تا به بزرگسالان اطلاع دهند یا با 911 تماس بگیرند.