من در این موقعیت به دلیل گرگ پوپوویچ – شهرهای دوقلو هستم



زمانی که ژاک وان در پایان روزهای بسکتبال بازی خود به عنوان یک پاس نگهبان در سن آنتونیو اسپرز در سال 2008 بود، گرگ پوپوویچ به او کمک کرد تا تصمیمی تجاری بگیرد.

در سن 33 سالگی، وان، که به خود می بالید که “خوب ترین بازیکن تیم” است، دیگر نمی توانست خود را برای یک فصل دیگر در اوج بازی حفظ کند. او تصمیم گرفت که یک سال مرخصی بگیرد تا با خانواده‌اش وقت بگذراند و بعداً تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد دوباره بازی کند یا به حرفه‌ای متفاوت تبدیل شود یا خیر.

پوپوویچ که در حال حاضر برنده ترین مربی تاریخ NBA با 1356 پیروزی حرفه ای است، در را برای وان باز گذاشت تا به کادر خود در سن آنتونیو بپیوندد.

وان به یاد می آورد: «او گفت که همیشه می توانید بیایید و سایه بزنید، دنبال کنید، در اطراف ما باشید و در طول راه متوجه شوید. “و به نوعی شروع شد.”

برای وان که دوران 58-158 او به عنوان سرمربی جوان اورلاندو مجیک، بیشتر سوالاتی داشت تا پاسخ، این یک ترن هوایی از دوران مربیگری بود.

قبل از اولین مسابقه بین وان نتز و پاپ اسپرز در این فصل در بارکلیز سنتر در روز دوشنبه، هر دو مربی در مورد مسیر وان برای مربیگری داغ ترین تیم بسکتبال، با نتز که با 11 برد پیاپی وارد سال جدید شدند، فکر کردند.

وان گفت: “من به خاطر او در این موقعیت هستم.” او چیزی را در من به عنوان یک بازیکن دید، زمانی که بازی من تمام شد چیزی در من دید، اینکه من بخشی از آن سازمان باشم، دفتری را با او به اشتراک بگذارم تا ببینم چگونه برای بازی های فصل عادی، بازی های پلی آف آماده می شود. تیراندازی برای اینکه ببینم او چگونه از خانواده من مراقبت می کند، برای اینکه ببینم چگونه او هنوز برای من مربی است – می توانم با او تماس بگیرم و در مورد بچه هایم، همسرم، شغلم، و همه موارد بالا با او صحبت کنم.

خیلی آدم مهمی در زندگی من است و من بدون او اینجا نبودم.

پوپوویچ گفت که او پس از اینکه رسما جانشین استیو نش به عنوان سرمربی تمام وقت نتز شد، پس از جدایی تیم از نش پس از شروع فصل 2-5 او، با وان صحبت کرد. تنها موردی که پاپ برای وان در این مرحله از کارش قائل است، ریش بلند و خاکستری است که از خط فک او بیرون زده است.

پوپوویچ گفت: “نکته در مورد ژاک این است که او دوربین را نمی خواهد و به دنبال جلب توجه نخواهد بود.” “او آدم ساکتی است. او بسیار متفکر است. او به همه چیز فکر می کند و نوعی آرامش خواهد داشت که باعث احترام می شود.

او هیچ کاری را بی جهت انجام نمی دهد. او استانداردهایی خواهد داشت، آنها را پاسخگو خواهد دانست. او می داند که دارد چه کار می کند. بنابراین من فکر می‌کنم با تجربیاتی که او اکنون این مسئولیت را به دست آورده است، واقعاً یک موقعیت است. اما در مورد ریش مطمئن نیستم.»

مربی افسانه‌ای اسپرز گفت چیزهایی در وان به عنوان بازیکنی دیده می‌شود که می‌دانست در کناره‌ها به درد می‌خورد. او ضریب هوشی طبیعی بسکتبال وان را برای یک بازیکن سطح غیر ستاره به عنوان یکی از ویژگی هایی که می دانست به مربیگری ترجمه می کند، ذکر کرد.

پوپوویچ پس از قدم زدن در خیابان‌های شهر نیویورک برای بلوک‌های 80 تا 82 قبل از بازی با توقف در سه رستوران مختلف قبل از اعلام خبر روز دوشنبه، به یاد می‌آورد: «او می‌داند چه خبر است. او با استعدادترین بازیکن جهان نبود، و معمولاً آن افراد باید بفهمند که چگونه می‌خواهند برای خود حرفه‌ای بسازند و برای مهم شدن در یک تیم چه کار می‌کنند و چه چیزی مهم است. به یک تیم و آنچه شما را به یک هم تیمی ارزشمند تبدیل می کند، و می توانید این را در بسیاری از بچه هایی که اکنون مربیگری می کنند و او یکی از آنهاست، ببینید.

او فقط ذاتاً فهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است: زمان، مکان، ساعت، امتیاز. او به خاطر نحوه بازی و الگوی خود باعث احترام هم تیمی هایش شد. همه آن جور چیزها.»

وان قبلاً در رختکن احترام بازیکنان خود را برانگیخته است. مهمتر از همه، کایری ایروینگ، که قبل از بازی در بروکلین در یک پادکست پیشنهاد کرد که نتز به یک مربی واقعی نیاز ندارد، گفت که از زمانی که وان به عنوان سرمربی انتخاب شد چیزهایی را از وان آموخته است.

ایروینگ می‌گوید: «او سطحی از راحتی را اضافه می‌کند – نمی‌دانم راحتی است یا نه – اما وقتی وارد رختکن می‌شوید به شما آرامش می‌دهد، هیچ چیز اجباری نیست. او نه خیلی بالاست و نه خیلی پایین. او فقط خود را به یک استاندارد بالا نگاه می دارد و نمونه ای از ظاهر یک رهبر را نشان می دهد. بنابراین به‌عنوان سرمربی، به‌عنوان رهبرمان، فکر می‌کنم توانسته‌ام چیزهایی را از او یاد بگیرم، و این فقط این است که بتوانم با همه رابطه داشته باشم و بتوانم بهترین نتیجه را از همه بگیرم. درس برای من

امسال احساس می‌کردم، به جای اینکه سعی کنم همه این کارها را خودتان انجام دهم یا سعی کنم بیش از حد به بازی فکر کنم، یاد گرفتم که چگونه از همه بهترین‌ها را بگیرم. وقتی مهره‌های خوبی در آن رختکن، کادر مربیگری خوب داشته باشید، سطح بازی باید بالا برود و کار آسان‌تر شود.»

شاید وان توانسته است با بازیکنان موجود در فهرست قهرمانی ارتباط برقرار کند زیرا ریشه های او در یک سازمان قهرمانی کاشته شده بود.

()


دیدگاهتان را بنویسید