چه کسی واجد شرایط عفو فدرال ماری جوانا توسط دولت بایدن است؟


جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه گام دیگری در جهت جرم‌زدایی از ماری‌جوانا برداشت و همه مجرمان سطح فدرال را که متهم به نگهداری ساده هستند، اعلام کرد.

رئیس‌جمهور در توییتی نوشت که برای مدت طولانی، این کشور جان افراد زیادی را به خاطر ماده‌ای که دیگر در بیشتر ایالت‌ها غیرقانونی نیست، به هم ریخته است.

عفو او به رهایی مجرمان از محدودیت های محکومیت در زندگی یک فرد کمک می کند.

بر اساس مطبوعات کاخ سفید، بیش از 6500 نفر از سال 1992 تا 2021 به طور فدرال به دلیل داشتن ماریجوانا ساده محکوم شده اند که به معنای داشتن آگاهانه یک ماده غیرقانونی است.

محکومیت فدرال به این معنی است که این جرم ناقض قوانین ایالات متحده است و توسط یک قاضی فدرال تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

داشتن ماریجوانا یک جنایت کلاس A محسوب می شود و در صورت اولین تخلف می تواند تا 1000 دلار جریمه و تا یک سال زندان داشته باشد. اتهامات بعدی در اختیار داشتن جنایت است و با زمان زندان همراه است.

چه کسانی واجد شرایط عفو فدرال هستند؟

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که پرزیدنت بایدن فقط مجرمانی را عفو کرد که محکومیت فدرال داشتند. اگر جرم شما در سطح ایالتی بوده است، واجد شرایط عفو نیستید.

همچنین متقاضیان باید فقط هزینه های مالکیت ساده داشته باشند. هیچ بخشودگی برای محکومیت های دیگر، خواه مرتبط یا غیر مرتبط وجود ندارد.

بایدن گفت: «هدف من از این اعلامیه عفو فقط جرم نگهداری ساده ماری جوانا بر خلاف قوانین فدرال یا نقض قوانین DC است و نه هر گونه تخلف دیگر مربوط به ماری جوانا یا سایر مواد کنترل شده.»

چگونه برای عفو فدرال بایدن درخواست دهید؟

به گفته بایدن، درخواستی توسط دادستان کل، مریک گارلند، با کمک الیزابت اویر، دادستان عفو، ایجاد خواهد شد که چک لیستی از شرایط لازم برای در نظر گرفتن گواهی عفو و عفو ایجاد می کند. به نوبه خود، Garland نیز همه برنامه ها را بررسی می کند.

به کسانی که علاقه مند به درخواست عفو هستند گفته می شود که همچنان دفتر Oyer را برای به روز رسانی در مورد درخواست بررسی کنند.

بخشودگی فدرال چه می کند؟

تصورات نادرست زیادی در مورد عفو کسی به دلیل محکومیت جنایی وجود دارد. عفو گناه را تبرئه نمی کند، بلکه به عنوان وسیله ای برای بخشش هر جرمی عمل می کند و امکان بازگرداندن آزادی های مدنی را فراهم می کند که با محکومیت های فدرال سلب شده اند، از جمله احیای حق رای افراد، فرصت نامزدی برای مناصب دولتی، عضویت در هیئت منصفه و در برخی موارد، حق حمل سلاح.

عفو سوابق جنایی را از بین نمی برد.

در حالی که بایدن عفو ​​جرایم فدرال مربوط به نگهداری ساده ماری جوانا را اعلام کرد، فرماندار تام ولف در تلاش برای عفو مجرمان ایالتی است. در سپتامبر، ولف پروژه عفو ماری جوانا در PA را اعلام کرد، تلاشی برای عفو جرایم غیرخشونت آمیز مربوط به ماری جوانا در سطح ایالت در پنسیلوانیا. عفو بر اتهامات مالکیت ساده و اتهامات مربوط به مقدار کمی استفاده شخصی متمرکز خواهد بود.

ولف گفت: «من بارها از مجمع عمومی به رهبری جمهوری‌خواهان خواسته‌ام که از قانونی کردن ماری‌جوانا برای بزرگسالان حمایت کند، اما آنها هنوز این درخواست را برای اقدام من و پنسیلوانیا برآورده نکرده‌اند.»

از 1 تا 30 سپتامبر، اهالی پنسیلوانیا فقط در صورتی می‌توانستند برای محکومیت ماری جوانا درخواست عفو کنند که این اتهامات در پنسیلوانیا ثبت شده باشد. این پروژه فرصتی سریع برای بخشش یک تخلف فراهم کرد.

راه افتادن در 13 اکتبر، یک هیئت بررسی آغاز خواهد شد فیلتر کردن از طریق برنامه ها برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک فرد معیارهای حضور در مقابل هیئت بررسی را دارد یا خیر. از 13 تا 16 دسامبر، هیئت عفو در مورد تصمیم برای تأیید موارد فردی رأی خواهد داد. پس از آن ولف عفو صادر می کند.

عفو ایالتی سوابق کیفری را از بین نمی برد، اما مجرم را واجد شرایط درخواست برای تبرئه می کند.

کسانی که مهلت درخواست برای این روند تسریع شده را از دست داده اند یا به دلیل محکومیت های کیفری دیگر در سوابق خود واجد شرایط نیستند، همچنان می توانند درخواست عفو کنند.

ولف از زمان تصدی پست فرمانداری، 326 مورد عفو برای جرایم غیرخشونت آمیز ماری جوانا اعطا کرده است.




دیدگاهتان را بنویسید