کارمند بانک لوئیزویل حمله ای را پخش زنده پخش کرد که در آن 5 نفر کشته شدند – شهرهای دوقلو

[ad_1]

توسط DYLAN LOVAN و CLAIRE GALOFARO (آسوشیتدپرس)

لوئیزویل، کی. (AP) – مقامات گفتند که یک کارمند بانک لوئیزویل که به تفنگ مسلح شده بود، صبح دوشنبه در محل کار خود تیراندازی کرد و پنج نفر – از جمله یکی از دوستان نزدیک فرماندار کنتاکی – را هنگام پخش زنده این حمله در اینستاگرام کشت.

ژاکلین گوین-ویلاروئل، رئیس اداره پلیس مترو لوئیزویل، گفت که پلیس در حالی که هنوز در داخل بانک ملی قدیمی شلیک می‌شد، وارد شد و تیرانداز را در یک تبادل گلوله کشت. کریگ گرینبرگ، شهردار شهر، این حمله را “عمل شیطانی خشونت هدفمند” خواند.

این تیراندازی، پانزدهمین کشتار جمعی در این کشور در سال جاری، تنها دو هفته پس از آن رخ می دهد که دانش آموز سابق سه کودک و سه بزرگسال را در مدرسه ابتدایی مسیحی در نشویل، تنسی، در 260 کیلومتری جنوب، کشت. فرماندار آن ایالت و همسرش نیز دوستانی داشتند که در آن تیراندازی کشته شدند.

در لوئیزویل، رئیس عامل تیراندازی را کانر استورجن 25 ساله شناسایی کرد که به گفته او در جریان این حمله پخش مستقیم داشت.

او گفت: “این غم انگیز است که بدانیم آن حادثه آنجا بوده و دستگیر شده است.”

متا، شرکت مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، در بیانیه‌ای اعلام کرد که “به سرعت پخش زنده این حادثه غم انگیز صبح امروز را حذف کرده است.”

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در چند سال گذشته قوانین سخت‌تری را برای منع محتوای خشونت‌آمیز و افراطی وضع کرده‌اند. آنها سیستم‌هایی را برای حذف پست‌ها و جریان‌هایی که این محدودیت‌ها را نقض می‌کنند راه‌اندازی کرده‌اند، اما مطالب تکان‌دهنده‌ای مانند تیراندازی در لوئیزویل همچنان از بین می‌رود و قانون‌گذاران و دیگر منتقدان را وادار می‌کند تا صنعت فناوری را به دلیل پادمان‌های لغزنده و سیاست‌های اعتدال مورد انتقاد قرار دهند.

مردی که در جریان تیراندازی از ساختمان متواری شد به شبکه تلویزیونی WHAS-TV گفت که تیرانداز با یک تفنگ بلند در اتاق کنفرانس در پشت طبقه اول ساختمان تیراندازی کرد.

او با اشاره به پیراهن خود به ایستگاه خبری گفت: “هر کسی که کنار من بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت – خون از آن روی من است.” او گفت که به اتاق استراحت فرار کرده و در را بست.

هدر فونتین، سخنگوی بیمارستان دانشگاه لوئیزویل در ایمیلی گفت که 9 نفر از جمله دو افسر پلیس به دلیل جراحات تحت مداوا قرار گرفتند. پلیس دوشنبه شب اعلام کرد که یکی از مجروحان که دیانا اکرت 57 ساله نام داشت، بعدا جان باخت.

رئیس پلیس گفت که یکی از افسران مجروح به نام نیکلاس ویلت 26 ساله، در 31 مارس از دانشکده پلیس فارغ التحصیل شد. وی پس از اصابت گلوله به سر و انجام عمل جراحی در وضعیت وخیمی قرار داشت. حداقل سه بیمار مرخص شده بودند.

اندی بشیر، فرماندار کنتاکی گفت که یکی از نزدیکترین دوستانش را در تیراندازی از دست داده است.

بشیر در حالی که صدایش از احساس می لرزید، گفت: «تامی الیوت به من کمک کرد حرفه وکالتم را بسازم، به من کمک کرد فرماندار شوم، به من توصیه کرد که پدر خوبی باشم. او یکی از افرادی است که در دنیا بیشتر با او صحبت کردم و به ندرت در مورد شغلم صحبت می کردیم. او یک دوست باورنکردنی بود.»

به گفته پلیس، جاش باریک، جیم تات و جولیانا فارمر نیز در این تیراندازی کشته شدند.

فرماندار گفت: “اینها افراد غیرقابل جایگزین و شگفت انگیزی هستند که یک عمل خشونت آمیز وحشتناک از وجود همه ما جدا شد.”

بشیر در حالی صحبت کرد که تحقیقات در لوئیزویل ادامه داشت و پلیس در جستجوی انگیزه بود. بازرسان صحنه جرم را می‌توان دید که سوراخ‌های گلوله‌های متعددی را در پنجره‌های نزدیک درب ورودی بانک، نه چندان دور از پارک واترفرانت و پارک لیگ کوچک لوئیزویل اسلاگر فیلد، علامت‌گذاری و عکس می‌گیرند.

به عنوان بخشی از تحقیقات، پلیس به محله ای که مظنون در آن زندگی می کرد، در حدود 5 مایلی (8 کیلومتری) جنوب تیراندازی مرکز شهر رفت. در حالی که افسران فدرال و محلی با ساکنان صحبت می کردند، خیابان مسدود شد. یکی از خانه ها با نوار احتیاط محصور شده بود. کامی کوپر، که در این محله زندگی می‌کند، گفت که به یاد نمی‌آورد تا به حال با مظنون ملاقات کرده باشد، اما گفت که این احساس ناراحت کننده‌ای است که در همان خیابان با کسی زندگی می‌کردم که می‌توانست چنین کاری انجام دهد.

من تقریبا لال هستم. کوپر گفت: شما آن را در اخبار می بینید اما نه در خانه. باورنکردنی است، ممکن است اینجا اتفاق بیفتد، کسی در خیابان من.

پل هامفری معاون رئیس پلیس گفت که اقدامات ماموران پلیس بدون شک جان افراد را نجات داده است.

وی گفت: این یک رویداد غم انگیز است. اما این پاسخ قهرمانانه افسران بود که اطمینان حاصل کرد که بیشتر از آنچه اتفاق افتاد زخمی نمی‌شود.»

پلیس گفت که تنها چند ساعت بعد و چند بلوک دورتر، یک تیراندازی نامربوط یک مرد را کشت و یک زن را در خارج از یک کالج محلی زخمی کرد.

بر اساس پایگاه داده کشتار دسته جمعی که توسط آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی با مشارکت دانشگاه نورث ایسترن نگهداری می شود، 15 تیراندازی جمعی در سال جاری بیشترین تعداد تیراندازی در 100 روز اول یک سال از سال 2009 است، زمانی که 16 مورد تا 10 آوریل رخ داده است. این سرعت بعداً در سال 2009 کاهش یافت و در آن سال 32 کشتار جمعی ثبت شد.

با بازگشت به سال 2006، اولین سالی که داده‌ها برای آن جمع‌آوری شده است، سال‌هایی که بیشترین کشتار جمعی را داشتند، سال‌های 2019 و 2022 بودند، با 45 و 42 کشتار جمعی در کل سال تقویمی.

این دومین باری بود که بشار از زمان استاندار شدن شخصاً تحت تأثیر یک فاجعه جمعی قرار گرفت.

در اواخر سال 2021، یکی از شهرهایی که توسط گردبادهایی که کنتاکی را درنوردید، داوسون اسپرینگز، زادگاه پدر بشیر، فرماندار سابق کنتاکی، استیو بشیر بود. اندی بشیر در دوران کودکی به دفعات از داوسن اسپرینگز بازدید می‌کرد و احساساتی درباره زادگاه پدرش صحبت می‌کرد.

___

بکی رینولدز در لوئیزویل، بروس شراینر در فرانکفورت، کنتاکی، بئاتریس دوپوی در نیویورک، روزنامه‌نگار پایگاه داده لری فن، محققان روندا شفنر و جنیفر فارار در نیویورک و مایکل لیدتکه، نویسنده فناوری AP در سن رامون، کالیفرنیا در این گزارش مشارکت داشتند.

___

نسخه قبلی از املای نادرستی نام دینا اکرت بر اساس اطلاعات مقامات استفاده می کرد.

___

نسخه قبلی بر اساس اطلاعات مقامات، سن تیرانداز را به اشتباه گزارش کرده بود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید